Friday, January 18, 2013

Salam pagi Jumaat...

Assalammualaikum dan salam pagi Jumaat yang indah....

LH nak war2kan pada sesiapa yang masih lagi belum tahu, novel Kurnia Untukku boleh dibeli secara online (untuk pembelian secara online boleh klik terus pada gambar novel Kurnia Untukku). Pembelian di bookstore masih lagi belum boleh dibuat ek (seminggu lewat dr tarikh keluar di web).

Pada yang dah mendapatkan KU, terima kasih atas sokongan anda. Komen-komen yang membina dari anda amat-amat dihargai.

Pesta Buku 1 Malaysia akan diadakan di PWTC pada 31 Jan - 3 Feb, anda boleh mendapatkan novel KU di booth Karyaseni/Penulisan2u. Diskaun hebat menanti anda semua. InsyaAllah, LH akan berada di sana pada 2 Feb dari jam 10.30 pg sehingga 1.30 ptg. Jumpa anda di sana ya!




Yusuf Thaqif Curnia & Hadfina Haifa dalam KU....


BERANGAN-ANGAN memang menyeronokkan. Berada di dalam bilik hotel yang cantik, lampu yang suram dengan wangian aromaterapi yang menyamankan jiwa telah membangkitkan suatu perasaan yang tidak boleh aku luahkan. Suasana kurasakan begitu romantik sekali. Alangkah bagusnya kalau Zain ada bersamaku. Baru sehari aku tidak mendengar suara Zain, hatiku berasa keluh kesah. Masih aku ingat janjiku sebelum ini agar berpisah sementara dengan Zain, tidak sampai sehari tidak mendengar suara, aku sudah teringat-ingat padanya. Inikah namanya rindu?

Sedang aku asyik teringatkan wajah kacak Zain, tiba-tiba wajah Ashraf kembali di ruangan mataku. Suasana romantik yang aku rasakan sebentar tadi kini bertukar menjadi seperti tsunami. Ada ke patut Zain menyuruh aku mengahwini Ashraf. Kalau nak cari suami untuk aku tu carilah yang handsome sikit. Ni tidak.Kata Zain dia akan rasa lebih selamat jika aku mengahwini Ashraf.

Dentuman bunga api silih berganti menarik perhatianku untuk keluar ke beranda memerhatikan suasana di luar. Dari jauh kelihatan percikan bunga api yang sungguh cantik. Perayaan apakah yang mereka sambut sekarang, aku sendiri tidak pasti.Sedang aku asyik menyaksikan keindahan itu, sekali lagi aku dikejutkan oleh seseorang.

“Hai....” Aku menoleh ke beranda sebelah. Dia lagi.

“Awak?”

“Kenapa? Tak percaya.” Aku menjelingnya tajam.

“Cantikkan pemandangan dari sini.” Kata Curnia selamba. Dah jeling sikit punya tajam pun tak faham bahasa ke.

“Haaa.” Kataku malas.

“Sayalah manusia paling beruntung hari ini, dapat duduk di hotel yang cantik, melihat pemandangan yang cantik dan ditemani oleh wanita  cantik.” Pujian Curnia membuatkan hatiku yang pada mulanya tadi sedikit marah kini menjadi semakin sejuk. Aku ni memang baik hati, pantang kena puji, mulalah lupa diri.

“Saya lagi beruntung,dapat makan free.” Kataku sambil tergelak kecil. Ku amati wajahnya betul-betul, aku seperti mengenali wajah ini. Dimana ye?

“Saya tahulah saya handsome, tapi tak payahlah sampai nak curi-curi tengok.” Alamak,dia sedarlah aku sedang merenungnya.

“Bila masa saya tengok awak. Perasan.”

Curnia ketawa kecil. ”Awak ni comellah bila marah.”

“Saya tahulah saya comel. Awak tak cakap pun saya tahu. Memang betullah Curnia, saya rasa macam pernah jumpa awaklah sebelum ni tapi dekat mana ya?” Aku bertanya minta kepastian.

“Fina, tak ada cara lain ke awak nak mengurat saya. Cara tu dah lapuklah.” Eh mamat ni, bila masa pula aku nak mengurat dia.

“Eiiii,buang masa saya saja cakap dengan orang macam awak, bila saya serius awak main-main. Bila saya nak baik dengan awak,ada saja awak sakitkan hati saya.” Aku mengambil keputusan untuk masuk ke dalam bilik. Malas aku nak melayan orang wayar putus macam Curnia ni.

“Awak nak pergi mana tu?” Curnia memanggilku. Aku tidak jadi melangkah.

“Mestilah saya nak masuk bilik, takkan nak pergi ke pasar kut.”

“Awak tak nak temankan saya tengok orang bakar mercun ke? Tadikan kita dah tengok bunga api sama-sama.” Pintanya.

“Kat mana?” Kataku garang.

“Sekejap ek....” Balas Curnia dan tidak sampai dua saat aku mendengar dua das tembakan dilepaskan oleh Curnia diikuti oleh bau yang boleh menyebabkan aku muntah hijau. Tak senonoh betul Curnia ni. Dia kentutkan aku.

“Awakkkkkkk.” Aku menjerit sekuat hati dan dengan cepat aku berlari ke dalam. Dapat aku dengar dengan jelas Curnia ketawa terbahak-bahak. Tak apa, aku pasti akan kembali membalas dendam. Jaga kau Curnia.
 Sedang aku sibuk melayani perasaanku yang sedang marah itu, tiba-tiba telefon dibilikku berbunyi. Siapa yang menelefonku malam-malam begini?

“Sawadeekap.” Suara yang halus dan nyaring kedengaran di corong telefon.

“Sawadeekap.” Balasku penuh tanda tanya. Agaknya receptionist kut. Tak pun bell boy.

“Krap kong kua kap ken tut phat pai” Kata suara itu lagi dalam bahasa Thai yang langsung tidak aku fahami.

“I dont understand .Can you speak English?” Soalku pula. Manalah aku faham bahasa Thai. Sawadeekap sahaja yang aku tahu.

“Maksudnya best tak awak bau kentut saya tadi.” Tak guna. Dia gelakkan aku. Dapat aku bayangkan Curnia mesti tengah terguling-guling di biliknya saat ini.

“Curniaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa” Jeritku sekuat-kuat hati. Gagang telefon aku hempas kuat.

No comments:

Post a Comment